Aktualności |
||
![]() |
||
|
|
|
![]() |
|
|
|
||
|
|
![]() |
Z6-Hybrid - Przełomowa konstrukcja wśród lotniskowych samochodów ratowniczo-gaśniczych. |
12-07-2022 |
Z6 Hybrid może być napędzany na trzy sposoby:
- konwencjonalnie tylko silnikiem wysokoprężnym, tak jak w typowych samochodach. Istotne jest,
że nie ograniczono przy tym standardowych parametrów silnika, więc zachowuje on wszystkie swoje
wcześniejsze osiągi, w tym krytyczne parametry przyspieszenia i prędkości maksymalnej, a także
zgodność z normami emisji spalin Stage 5. - wyłącznie silnikiem elektrycznym, co pozwala zrealizować postulaty redukcji emisji CO2, a także
znacznie ograniczyć poziom hałasu. Według szacunków na napędzie elektrycznym można przejechać
około 80% tras po lotnisku z prędkością do 40 km/godz. - z zastosowaniem napędu hybrydowego. Podczas prowadzenia akcji ratowniczo-gaśniczych, kiedy
liczy się każda sekunda, Z6 Hybrid uruchamia jednocześnie silnik elektryczny i silnik spalinowy by
równolegle współdziałały ze sobą. W tych okolicznościach Z6 Hybrid nie ma sobie równych, gdyż silnik
elektryczny wraz z silnikiem spalinowym są w stanie zapewnić znakomite parametry przyspieszenia
i prędkości maksymalnej, porównywalne do dwu-silnikowych jednostek wysokoprężnych znanych
z samochodów czteroosiowych 8×8.
Zachęcamy do oględzin Z6-Hybrid.
Powrót