Wojskowy system klimatyzacyjno/powietrzny.
Model SRM / KOCOVERK jest autonomicznym urządzeniem klimatyzacyjnym. Zbudowany jest na samonośnej ramie i napędzany jest elektrycznie lub silnikiem Diesla. Urządzenia SRMAC są zaprojektowane do pracy w szerokim przedziale temperatur otoczenia i spełniają wymagania dotyczące naziemnej obsługi klimatyzacyjnej wszystkich typów wojskowych samolotów myśliwskich, takich jak JAS 39, F15, F16, F18, Rafale, Mirage, EF 2000, Tornado, MIG, Sukhoi, F-4, itd.
Klimatyzatory SRM / KOCOVERK zbudowano z wykorzystaniem najnowszej technologii Air Cycle firmy SRM. Podstawą działania tych urządzeń jest zasada, iż powietrze podnosi swoją temperaturę poprzez sprężanie i obniża poprzez rozprężanie. Dla osiągnięcia wysokiej wydajności niezbędne jest uzyskanie wysokiego ciśnienia. W modelu SRMAC zastosowano najnowocześniejsze sprężarki dwu-śrubowe, zaprojektowane i opatentowane przez firmę SRM. Urządzenia SRMAC zbudowano na następujących podzespołach: przekładnia, sprężarka (-i), rozprężacz, wymiennik ciepła, dmuchawy, osuszacz powietrza i zawory sterowania przepływu. Powietrze jest sprężane do odpowiedniego ciśnienia wymaganego w danym modelu samolotu. Wymiennik ciepła odbiera ciepło z powietrza, które na wyjściu ma temperaturę nieco wyższą od temperatury otoczenia. Następnie powietrze przechodzi przez osuszacz powietrza, poczym jest rozprężane do pożądanej temperatury i ciśnienia. Jeśli potrzebne jest powietrze ciepłe, wymiennik pobierze odpowiednio mniej ciepła z powietrza. Wówczas można używać urządzenia SRMAC w funkcji podgrzewacza powietrza.
Ulotka Systemu Klimatyzacji wojskowej Kocoverk / SRMAC