Należy do grupy CIMC
Z4 - najmniejszy z dużych samochód z napędem 4 x 4
Kompaktowy. Szybki. Skuteczny
Samochód Z4 powstał jako indywidualny projekt pojazdu dla lotniskowej straży pożarnej. Czy to jako pojazd uzupełniający, czy samodzielna jednostka Z4 wyróżnia się swoją zwartąą konstrukcją i ogromną mocą gaśniczą. Niezależnie od tego Z4 ma również doskonałe parametry jezdne.
Koncepcja lotniskowych pojazdów gaśniczych i ratowniczych ZIEGLER należy do najbardziej udanych na świecie. Na wielu międzynarodowych lotniskach pojazdy Klasy Z sprawdzają się od lat dzięki niezwykle wydajnej, przyjaznej dla użytkownika technologii oraz bezkompromisowej niezawodności. Naszą ofertę dla lotnisk uzupełniają standardowe pojazdy do ochrony mienia i ochrony infrastruktury lotniskowej.
Dane techniczne
kliknij +
- Ze stałym napędem 4×4 na wszystkie koła
- Zawieszenie na resorach sprężynowych, hamulce tarczowe zgodne z ECE R 13
do 770 KM
Całkowicie automatyczna, bezstopniowa
4,750 mm
Dł. x szer. x wys.: 10,200 × 3,000 × 3,700 mm
26.000 kg
Nacisk na oś 13.000 kg
Własne rozwiązanie Z-Cab AiR
- Wysoce bezpieczna i przestronna kabina dla załogi 1 + 5
- Obszerny otwór drzwi – zapewnia ergonomiczny i wygodny dostęp do wnętrza kabiny
- Wysokość kabiny wewnątrz 1.80 m
- Panoramiczna widoczność zapewniająca bezpieczeństwo jazdy
- Ergonomiczny i przemyślany rozkład elementów sterowania wraz z joystickami przy podłokietnikach
- System sterowania operacjami Z-Control
Modularna zabudowa ALPAS najnowszej generacji
Najnowsza wersja systemu Z-Control
Wirowa, odśrodkowa pompa ZIEGLER FPN 10-6000 (wersja wysokociśnieniowa jako opcja)
Własne rozwiązanie ZIEGLER EAD
Pojemność do 6.000 litrów
Pojemność do 800 litrów
250 kg czynnika proszkowego
Do 120 kg CO2
- Działko dachowe ZT-6000 o wydajności do 6.000 l/min
- Działko zderzakowe ZT-2000 o wydajności do 2,000 l/min
Linia szybkiego natarcia po prawej lub lewej stronie pojazdu
Pojazd spełnia wymogi ICAO, EASA, NFPA, ADV, EC, CCCF
ZIEGLER FPN 10-6000 z napędem przez wałek przeniesienia mocy PTO
ZIEGLER FPN 10-8000 z napędem przez wałek przeniesienia mocy PTO
Scania DC 16
Dostępny we wszystkich wersjach zgodności z przepisami o emisji spalin
Przyspieszenie 0 - 80 km/godz. w ciągu < 20 sec
Prędkość Vmax 120 km/godz.
- Dysze spryskujące samoobrony podwozia i kabiny
- Wspomaganie (stabilność pojazdu, nawigacja)
- Systemy kamer (podczerwień IR, widok wokół, jako lusterka)
- Dodatkowe oświetlenie (robocze, ostrzegawcze)
- Maszt oświetleniowy
- Ręczne manipulatory działek
- Składana automatycznie poręcz dachu